Obsługa dużych ilości dokumentów papierowych wymaga zastosowania specjalistycznych urządzeń – szybkich skanerów z automatycznymi podajnikami oryginałów. Są one niezbędne do konwersji na postać elektroniczną dużych archiwów, masowego przetwarzania kwestionariuszy, pracy ze strumieniami dokumentów biznesowych i sprawozdawczych.
Szybki skaner do dużej ilości dokumentów
Wzmożona aktywność gospodarcza przedsiębiorstw oraz konieczność współpracy z partnerami zagranicznymi, dla których elektroniczny obieg dokumentów stał się już normą, determinują konieczność skanowania zgromadzonych archiwów i dokumentów bieżących.
Tworzenie cyfrowych repozytoriów danych, przekształcanie bibliotek i archiwów w formę elektroniczną w celu późniejszej organizacji masowego dostępu do unikalnych informacji jest niemożliwe bez użycia wysokowydajnych skanerów dokumentów.
Digitalizacja standardowych formularzy używanych w podatkach i bankowości to kolejny obszar zastosowań tych urządzeń. Na szczególną uwagę zasługuje przetwarzanie formularzy ankietowych na potrzeby wydarzeń krajowych, takich jak spisy powszechne, referenda krajowe itp.
Czym są specjalistyczne skanery dokumentów?
Szybki skaner do dokumentów https://alstor.pl/katalog-produktow/skanery-produkcyjne/ jest to urządzenie przeznaczone do szybkiej digitalizacji oprawionych oryginałów ze zwojów arkuszy w trybie półautomatycznym. Nie wyróżnia się on takimi parametrami technicznymi jak wysoka rozdzielczość i głębia kolorów, które w ekstremalnych przypadkach osiągają odpowiednio 48 bitów i 1200 DPI, ale jego wydajność jest dosłownie zdumiewająca.
Modele z najwyższej półki osiągają prędkość 195 arkuszy na minutę, a biorąc pod uwagę, że skanowanie dwustronne nie spowalnia pracy większości urządzeń, mówimy o 390 stronach na minutę.
Osiągniętej prędkości odpowiada również trwałość. Modele ze średniej półki cenowej mają zalecany dzienny cykl pracy od 25 000 do 30 000 arkuszy, natomiast modele z wyższej półki cenowej mają zalecany dzienny cykl pracy od 50 000 do 60 000 arkuszy.